Jak na marketingovou strategii webu

marketingovy-plan

3.7
(9)

Důležitou součástí každého webu je jeho propagace. A proto je vždy potřeba mít vymyšlenou marketingovou strategii webu. Ať už se jedná o analýzu klíčových slov, SEO analýzu či linkbuilding, jedná se o důležité střípky, které jsou nezbytné pro pochopení vašeho webu a jeho lepší propagaci.

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je základem každého online marketingu! Je důležité znát klíčová slova, která souvisí s vaším oborem a jsou hledaná. Analýza klíčových slov je nezbytná nejen při optimalizaci webu pro vyhledávače, ale také při tvorbě webu nového.

Vhodná a správná klíčová slova vám zajistí, že bude váš web dobře viditelný ve vyhledávačích. Nejenom že získáte nové čtenáře a zákazníky, ale díky skvělým výsledkům ve vyhledávačích získá vaše stránka na oblíbenosti.

Co je to analýz klíčových slov?

Je to seznam hledaných klíčových slov a frází, která souvisí s vaším oborem. Díky promyšlené analýze klíčových slov můžete najít mnoho souvisejících frází, přes které k vám na web mohou přijít návštěvníci.

Příklad:

Pokud má váš web jako téma například bydlení, bude dobré, když vaše texty, popisky a celý obsah budete orientovat do těchto frází. Pokud máte na webu i nějaký blog nebo magazín, můžete díky analýze klíčových slov zjistit nové hledané fráze a připravit pro návštěvníky zajímavý a hledaný obsah.

Proč je důležitá analýza klíčových slov?

Vysoká hledanost je pro weby velmi důležitá, avšak ne každý web umí s hojně vyhledávanými výrazy pracovat. Když se vrátíme k předchozímu příkladu. Budete mít článek na téma „bydlení Praha“. V tom případě by se v článku měl daný výraz objevit jen párkrát. Kdyby byl v každé druhé větě, vyhledávač vám článek vyhodnotí jako spam a nebude ho zobrazovat na prvních příčkách vyhledávání.

Je obtížné napsat článek tak, aby byl vidět, protože čím více obecný výraz, tím vícekrát už byl někde napsán. Správným klíčem k úspěchu je, umět klíčová slova dobře použít v různých frázích. Na to je potřeba dobré slovní zásoby.

Důležité aspekty analýzy klíčových slov

  • Relevance – Je dobré zamyslet se nad tím, na co by se člověk se zaměřením na váš obor chtěl dotázat? Má na tuto otázku váš web odpověď?
  • Kontroverzní potenciál – Zamyslete se také nad tím, čeho vaším odkazem „bydlení Praha“ chcete dosáhnout? Chcete vydělat peníze nebo požadujete jen návštěvnost vašeho webu?
  • Obtížnost – Dobře si promyslete, zda vámi zvolené slovo půjde dobře zoptimalizovat.
  • Byznys data – Tady se zamyslete, jakou máte schopnost předčit konkurenci a ohodnoťte si váš plán nějakou známkou (třeba jako ve škole).

Analýza konkurence

Analýza konkurence se zaměřuje na konkurenci. Vnímáme její výhody. Je třeba vědět jaké má konkurence oproti vám výhody. Jak je můžete předčít. Čím vám může konkurence uškodit. Co používá konkurence a další důležité otázky.

Proč dělat analýza konkurence?

Analýzu konkurence by měli dělat především majitelé e-shopů nebo webových stránek. Ale také těm, kteří uvažují o tom, že svou firmu začnou prezentovat na internetu, pro zvýšení prodeje služeb nebo zboží.

Díky analýze konkurence získáte přehled o tom, jak konkurence s návštěvníky pracuje a jaká využívají lákadla pro větší návštěvnost a prodej.

Na jaké otázky by vám měla analýza konkurence odpovědět?

Analýza konkurence by vám měla odpovědět na následující otázky, aby byla efektivní.

  • Kdo je vaše konkurence, jaký má podíl na trhu a výsledky
  • V čem si navzájem konkurujete

Jestli ve zboží nebo službách. Kdo z vás má lepší podmínky pro zákazníky a další důležité aspekty.

  • V čem se od vás konkurence liší

Vzhled webových stránek, více slev, akce, bonusy, poštovné zdarma atd.

  • Kdo by mohl být novou konkurencí

Potencionální konkurence, která by vás mohla také ohrozit.

  • Jaká je marketingová strategie: kolik peněz konkurence vyčleňuje na prezentaci v médiích, jak buduje svou značku, jakou má image

Pokud konkurence ročně vloží do marketingu 400 000 Kč, neznamená to, že vy do marketingu vložíte 600 000 Kč a budete lepší. Jde o to mít lepší informace a zdroje, než má konkurence a využít toho na maximum a třeba i s minimálním vkladem. Jenom to musí být chytře provedené. A v tom vám právě my poradíme a navrhneme vám vhodnou strategii.

  • Jaká je obchodní a distribuční strategie konkurence
  • Jaké produkty a služby firma nabízí

Zda nabízí nějaké nové produkty nebo se zaměřuje na jeden druh sortimentu. Na jaký?

  • Jaké technologie a postupy konkurence využívá

Musíte být chytřejší a rafinovanější, než konkurence abyste dosáhly úspěchu.

  • Na jaké zákazníky se zaměřuje, jakým způsobem s nimi komunikuje
  • Jaké jsou její slabé a silné stránky

V tom vám takí pomůže SWOT analýza. S – silné stránky, W – slabé stránky, O – příležitosti, T – hrozby.

Copywriting

Mít kvalitní texty na svém firemním webu chce a měl by mít každý podnikatel ať už provozuje eshop, magazín či třeba firemní web. Takový článek, který v sobě skrývá obsahově kvalitní poklad, je ale velmi těžké napsat.

Proto vznikl copywriting.

Co je to copywriting

Je to tvůrčí činnost, při níž vznikají čtivé a poutavé texty pro čtenáře. Takové články prodávají produkty nebo služby daného klienta, který si copywriting objedná. Lidé, kteří se tomuto oboru věnují, se nazývají copywriterové.

Jsou to textaři a pisálci, kteří se takovými službami zabývají. Stejně jako my. Zabýváme se copywritingem a naše hlavní myšlenka a filozofie je být vždy o krok napřed před konkurencí.

Kvalitní texty pro lepší návštěvnost

Máte webové stránky firmy, nebo online magazín, na který potřebujete kvalitní a čtivé články?

Napsat texty zvládne každý, kdo se ve škole naučil psát a číst. Vytvořit však texty, které zaujmou potencionálního zákazníka na vaše webu je obtížnější. Je důležité mít ty správné texty a dbát hlavně na:

  • Stylisticky a gramaticky správné texty
  • Unikátní texty, které jsou přínosné pro čtenáře
  • Obsah textu plný důležitých informací
  • Pozitivní nádech
  • Důvěryhodnost
  • Přesvědčivost textů
  • Jejich čtivost

Web copywriting

Když se píší články na webové stránky, je důležité si uvědomit, že návštěvníci webových stránek hned nečtou celý obsah, ale hledají důležité informace, které právě teď potřebují. Je proto velmi důležité jim v článku tyto informace poskytnout.

Vybírat vhodné nadpisy článků, velmi důležité informace v textu vyznačit tučně anebo oddělit od celého odstavce, aby ho čtenářovi oči zaznamenaly.

Texty musí mít dostatečně vyznačené klíčové slova, důležité informace členěné do seznamu bodů, přehledně vyznačené citace apod. Celkový vzhled textů pro webové stránky by měl být dobře skenovatelný očima.

Využívá se zde především model AIDA.

  • Attention – upoutat pozornost.

Nejvhodnější je trefně úderný nadpis, který dobře vystihuje celý článek.

  • Interest – vzbuzení zájmu o informace nebo produkt

Hned v prvním odstavci musíte nalákat čtenáře, aby pokračoval v jeho čtení.

  • Desire – vytvoření touhy po produktu, službě.
  • Action – výzva ke koupi

Linkbuilding

Linkbuilding je získávání zpětných odkazů z jiných zdrojů na internetu. Získanými odkazy získáte nové návštěvníky, kteří přijdou na váš web a získají potřebné informace, služby nebo zboží, které nabízíte a na které cizí zdroj odkazuje. Cílem linkbuildingu je především přivedení návštěvníka na váš web.

Aby byl linkbuilding účinný, je třeba ho aplikovat dlouhodobě a především pravidelně. Získáváním zpětných odkazů si zaručíte oblíbenost u vyhledávačů jako je Google nebo třeba Seznam.

K čemu potřebujete linkbuilding

Jestli si myslíte, že vám stačí pouze SEO tak se velmi mýlíte. Konkurence na internetu je velmi veliká a musíte být vždy o krok napřed, než vaše konkurence, abyste uspěly.

Abyste byly vidět ve vyhledávačích, je třeba používat spoustu klíčových slov ve svém oboru. Když se třeba věnujete prodeji sportovních potřeb, měly byste mít články, které budou obsahovat daná klíčová slova jako sportovní potřeby, činky, stroje na cvičení atd. Nemusíte je používat pouze v popiscích, ale vést si i blog, ve kterém dané výrazy budete používat.

Linkbuilding vám pomůže zvýšit hodnotu vašich stránek pro vyhledávače. Ty totiž velmi milují zpětné odkazy a propojení jednotlivých stránek na webu právě odkazy na související články.

Pokud chcete přivést nové návštěvníky na váš web, je ideální mít rozhozené sítě po celém internetu, na přesně cílených zdrojích, aby vám přišli návštěvníci, které vaše služby opravdu zaujmou a využijí jich. Kliknutím na ten správný odkaz na váš web správným návštěvníkem můžete zvýšit svůj prodej služeb nebo zboží.

Velmi vhodné jsou PR články, které budou obsahovat popis vašich služeb a zároveň i zpětné odkazy.

Právě linkbuildingem budujete brand prostřednictvím odkazů na váš web.

Jak probíhá strategie linkbuildingu

  • Analýza webu

Je potřeba vytvořit kvalitní analýzu klíčových slov, abyste se mohly zaměřit na ty nejvhodnější klíčová slova.

  • Analýza konkurence ve vyhledávačích
  • Vyhledávání míst a příležitostí na internetu
  • Kontaktování majitelů webů
  • Vytvoření obsahu
  • Úprava obsahu pro SEO
  • Zápis odkazů do evidenčního systému
  • Zhodnocení výsledků

SEO analýza

Možná si říkáte, co je vlastně ta SEO analýza a k čemu vám bude dobrá? Možná totiž vůbec netušíte, co znamená ona tajemná zkratka „SEO“. Nebojte, pokusíme se vám celý princip jednoduše vysvětlit.

Co tedy zkratka „SEO“ znamená?

SEO neboli Search Engine Optimization je název pro metodu optimalizace pro vaše webové stránky. V informatice je to označení metodiky pro vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby nejen forma ale i obsah stránek byl vhodný pro automatizované zpracování v internetových vyhledávačích. Vyhledávače jsou totiž takoví roboti. Sbírají data z různých serverů tak, aby vám nakonec dokázaly předat výsledek, který právě hledáte.

Příklad:

Představte si, že do Googlu nebo jiného vyhledávače zadáte například „dovolená Itálie“. Co vám vyjede jako první? Samozřejmě že reklamy. Ale hned pod tím jsou právě ty weby, které mají dobrou SEO optimalizaci. Ty weby, které mají vhodná data, klíčová slova apod. se díky tomu zobrazují na prvních příčkách vyhledávačů. Toho, aby byl i váš web vyhledávaný docílíte tak, že budete všechny základy SEO optimalizace splňovat. S tím, jak na tom váš web je vám pomůže právě již zmiňovaná SEO analýza.

Co je to SEO analýza?

Je to nástroj, který je vhodný hlavně k ověření toho, zda je web správně optimalizovaný pro webové vyhledávače. V dnešní době je totiž trendem, mít jakékoliv stránky rychle načtené a responsivní. Responsibilita je totiž důležitá především u mobilních zařízení, na kterých trávíme většinu času. Je především důležité, aby váš web neobsahoval žádné duplicitní texty nebo jiné nedokonalosti. Takové stránky by totiž mohly být vyhodnoceny jako spam. Vyhledávač by je tedy nezobrazoval na předních příčkách.

SEO analýza by vám měla dát jasnou představu o nevyužitém potencionálu vašeho webu z pohledu SEO optimalizace.

Základy SEO z externích zdrojů:

Strategie linkbuildingu

Zpětné odkazy jsou velmi důležité pro SEO. Propojení jednotlivých stránek na webu by rozhodně mělo být součástí celistvé strategie SEO.

Co je linkbuilding strategie?

Strategie linkbuildingu je dokument, který slouží k analýze odkazového profilu stránek a navržení nejlepších linkbuildingových technik.

Linkbuilding jako součást strategie růstu návštěvnosti

Díky dobře promyšleným zpětným odkazům získáte lepší výsledky ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam. Aktivní web s dostatečným množstvím zpětných odkazů je pro vyhledávače velmi lákavé sousto.

Dobrý odkaz, v první řadě, řídí provoz na vašich stránkách.

Strategii linkbuildingu lze rozdělit do tří částí:

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je velmi důležitá. Vybrat vhodná klíčová slova, která přesně sedí na daný článek je velmi obtížné. Klíčová slova vybraná dle zaměření, oboru a konkurence jsou základem pro tvorbu samotné linkbuilding strategie.

Analýza současného stavu

V prvním kroku je potřeba udělat analýzu vašeho odkazového profilu, díky čemuž pro vás bude snazší začít s kvalitním linkbuildingem. Zjistit, kolik na vaše stránky vede odkazů z jiných webů a díky jakým k vám přichází nejvíce zákazníků.

Tyhle informace jsou velmi klíčové, díky nim bude pro vás snazší začít s linkbuildingem.

Návrh nejvhodnějších metod pro získávání zpětných odkazů

Díky zjištěným informacím budete moci vymyslet nejvhodnější krátkodobé i dlouhodobé linkbuildingové techniky.

Byl pro vás tento návod přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 3.7 / 5. Počet hlasujících 9

Zatím nikdo nehlasoval, buď první!

Jak zapnout AirDrop
Sdílení pomocí AirDrop

Co je AirDrop a jak ho používat AirDrop je funkce, která umožňuje Apple zařízením se systémy Mac a iOS bezdrátově >>>

Jak vyhledávat podle obrázků
Vyhledávání podle obrázků

Vyhledávání informací je v dnešní době tak snadné. Máte v počítači anebo v telefonu uloženou fotografii, ke které potřebujete najít >>>

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *