Jak připravit čínu z jedné pánve pro celou rodinu

naservírovaná čína

5
(1)

Milujeme ji všichni. Je jednoduše připravená, chutná a můžeme ji různě obměňovat. Pokud toužíte po opravdu chutné číně s měkkým masem a křupavou zeleninou, máme pro vás následující recept. Jeho příprava vám sice zabere nějakou tu půlhodinku, samotné restování je pak již otázkou několika minut.

Recept na čínu s kokosovým mlékem bez chemických dochucovatel.

Následující recept je bez nejrůznějších chemických dochucovadel a dalších nepotřebností, které do jídla nepatří a v těle nadělají akorát pořádnou neplechu. K přípravě budete potřebovat několik druhů zeleniny a pro exotickou chuť plechovku kokosového mléka.

A u kokosového mléka ještě chvíli zůstaneme. Společně s kokosovou vodou jde o jednu z nejzázračnějších tekutin, kterou můžeme do svého těla dostat. Kokosové mléko pomáhá udržovat správnou hladinu cukru v krvi, dále pak udržuje krevní cévy a kůži elastickou a pružnou, buduje silné kosti, pomáhá předcházet anémii a uvolňuje nervy i svaly.

Zajímavou ingrediencí jsou také plátky mandlí. Mandle jsou bohaté na všechny základní živiny. Mezi potravinami rostlinného původu patří mandle k jedněm z nejbohatších na proteiny. Navíc patří mezi bohatou zásobárnu hořčíku, draslíku a železa. Zajímavé je, že i obsah vápníku v mandlích je mnohem větší než obsah vápníku v mléce.

Do naší číny budeme přidávat také čerstvou mrkev. Konzumace mrkve, stejně jako kterékoli jiné kořenové zeleniny, posiluje imunitu a je nápomocná v prvotních stádiích virového onemocnění. Mrkev jako taková údajně čistí plíce a dýchací systém, zpomaluje stárnutí a činí pokožku hladkou a hebkou.

Recept je pouze doporučením a každý z vás si jej může upravit dle svých vlastních chutí a preferencí. Výsledkem ale bude dokonalý pokrm, po kterém se na stole jenom zapráší. Po jeho konzumaci navíc nemusíte mít žádné výčitky. Recept je vhodný i pro ty, kdo si hlídají štíhlou linii.

Recept na lahodnou čínu z jedné pánve:

AuthorPetr MalecDifficultyBeginner

detail naservírované číny

Yields1 Serving
Prep Time40 minsCook Time20 minsTotal Time1 hr

Suroviny

 400 g kuřecího masa (prsa) anebo vepřové pečeně bez kosti
 1 plechovka kokosového mléka
 2 velké bílé cibule
 1 velká červená cibule
 2 barevné papriky
 bambusové výhonky
 plechovka ananasu
 4 velké mrkve
 ½ ledového salátu
 1 celý pórek
 sůl
 pepř
 kari
 garam masala
 sójová omáčka
 balsamikový ocet
 plnotučná hořčice
 olivový olej
 med

Postup přípravy 

1

Nejdříve si naložíme maso. Do větší skleněné mísy vložíme na tenké nudličky nakrájená kuřecí prsa anebo vepřovou pečeni bez kosti.

2

Přidáme sůl, pepř, kari, garam masalu, sójovou omáčku, lžíci plnotučné hořčice, balsamikový ocet, olivový olej a lžíci medu. Vše důkladně promícháme a necháme v lednici odpočinout ideálně do druhého dne (minimálně však hodinu).

3

Připravíme si velkou Wok pánev a jednotlivé ingredience.

4

Cibuli rozkrájíme na tenká půlkolečka, která od sebe oddělíme v misce, pórek také na kolečka, mrkev můžeme nastrouhat na hrubém struhadle nebo ji nakrájet ve stylu zeleniny julienne. Papriky očistíme a pokrájíme je na tenké plátky. Ananas je možno rozkrájet na kostičky anebo úzké plátky.

5

V pánvi rozehřejeme lžíci olivového oleje a začneme na něm maso postupně opékat. Protože je maso nakrájené na opravdu tenké nudličky, bude hotové za několik minut.

6

Jakmile nebudete vidět žádné syrové kousky, maso vyjměte a nechte odpočinout. Nyní se vrhněte na restování zeleniny. Jako první nasypejte do pánve oba druhy cibule, poté pórek, mrkev a papriku. Přidejte bambusové výhonky, ananas a vše důkladně osmahněte (ledový salát si nechte na později).

7

Jakmile bude zelenina opražená, přidejte do pánve maso společně s ledovým salátem a plátky mandlí. Zalijte kokosovým mlékem a vařte zhruba po dobu pěti minut.

Ingredients

 400 g kuřecího masa (prsa) anebo vepřové pečeně bez kosti
 1 plechovka kokosového mléka
 2 velké bílé cibule
 1 velká červená cibule
 2 barevné papriky
 bambusové výhonky
 plechovka ananasu
 4 velké mrkve
 ½ ledového salátu
 1 celý pórek
 sůl
 pepř
 kari
 garam masala
 sójová omáčka
 balsamikový ocet
 plnotučná hořčice
 olivový olej
 med

Directions

1

Nejdříve si naložíme maso. Do větší skleněné mísy vložíme na tenké nudličky nakrájená kuřecí prsa anebo vepřovou pečeni bez kosti.

2

Přidáme sůl, pepř, kari, garam masalu, sójovou omáčku, lžíci plnotučné hořčice, balsamikový ocet, olivový olej a lžíci medu. Vše důkladně promícháme a necháme v lednici odpočinout ideálně do druhého dne (minimálně však hodinu).

3

Připravíme si velkou Wok pánev a jednotlivé ingredience.

4

Cibuli rozkrájíme na tenká půlkolečka, která od sebe oddělíme v misce, pórek také na kolečka, mrkev můžeme nastrouhat na hrubém struhadle nebo ji nakrájet ve stylu zeleniny julienne. Papriky očistíme a pokrájíme je na tenké plátky. Ananas je možno rozkrájet na kostičky anebo úzké plátky.

5

V pánvi rozehřejeme lžíci olivového oleje a začneme na něm maso postupně opékat. Protože je maso nakrájené na opravdu tenké nudličky, bude hotové za několik minut.

6

Jakmile nebudete vidět žádné syrové kousky, maso vyjměte a nechte odpočinout. Nyní se vrhněte na restování zeleniny. Jako první nasypejte do pánve oba druhy cibule, poté pórek, mrkev a papriku. Přidejte bambusové výhonky, ananas a vše důkladně osmahněte (ledový salát si nechte na později).

7

Jakmile bude zelenina opražená, přidejte do pánve maso společně s ledovým salátem a plátky mandlí. Zalijte kokosovým mlékem a vařte zhruba po dobu pěti minut.

Lahodná čína z jedné pánve

Náš tip: čínu můžete podávat s rýží anebo pohankovými nudlemi soba.

A jak připravujete čínu vy? Podělte se s námi o recept v komentářích pod článkem.

Byl pro vás tento návod přínosný a dobře napsaný?

Klikni na hvězdičky pro hodnocení!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hlasujících 1

Zatím nikdo nehlasoval, buď první!

Jak připravit luxusní čočkové kari s mrkví a rajčaty
Naservírované čočkové kari s mrkví

O kari koření jste už určitě nejednou slyšeli. Jeho kořeny jsou v Indii a ve své podstatě jde o směs >>>

Jak uvařit kukuřici
Jak uvařit kukuřici

Kukuřice je další super potravinou, obdobně jako avokádo, zelí nebo mák, kterou můžeme označit za vitamínovou bombu. Kukuřice obsahuje vitamín >>>

Související články
0 komentářů

Zatím nejsou k dispozici žádné komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.